Hakediş belgeleri nelerdir?
Ara ödeme dönemi sonunda yapılan ödemeye “ara ödeme tutarı”, her ara ödeme için hazırlanması gereken belge grubuna ise “ara ödeme raporu” adı verilir. Merkezi Hükümet Harcama Belgeleri Yönetmeliğine göre bu belgeler şunlardan oluşur: İnşaat Çalışması İlerleme Raporu (ön sayfa), 25 Ocak 2017 tarihli seri not
Hakediş dosyası nedir?
Ara rapor, yüklenici olarak hareket eden şirketin kapsamında sözleşme kapsamında sağlanan hizmetler için ücret olarak gösterilen bir belgedir. Bu belge, ödemelerin idare tarafından yapıldığını gösterir. Ara rapor hazırlanırken, ödemelerin yapıldığı belirtilir.
Hakediş belgesini kim imzalar?
Yapının türüne göre ilgili sayfalar ve gerekli görülen diğer belgeler hazırlanarak, müteahhit ve yapı denetim personeli tarafından imzalanır ve yetkili makam tarafından onaylanır.
Hakedişler kaç gün içinde ödenir?
İlerleme raporu, yüklenici veya vekili tarafından imzalandığı tarihten itibaren sözleşmede belirtilen sürenin sonunda veya sözleşmede bu konuda bir hüküm yoksa otuz gün içinde düzenlenir. Ödeme, bu tarihten itibaren onbeş gün içinde yapılır.
Hakediş raporunu kim hazırlar?
İdare tarafından kesin yerleşim ve kesin kabul raporunun onaylanmasından sonra, Yapı Müfettişi, son onay tarihinden itibaren en geç otuz gün içinde İdare tarafından onaylanan kesin yerleşim esas alınarak hakediş ödemesine ilişkin kesin ilerleme raporunu hazırlar.
Hakediş usulu nedir?
Vesting ne demektir? Vesting, yüklenicinin işverene karşı, yazılı veya sözlü anlaşma ile yapılan iş karşılığındaki alacaklarının hesaplanmasıdır. Taraflar arasında başlangıçta kararlaştırılan kurallara göre düzenlenir. Bir sonraki adımda, tüm süreç sözleşmenin şartlarına uygun olarak gerçekleştirilir.
Hakediş kim yapar?
Mimari ve mühendislik projelerinde çizimlere göre yapılan hesaplamalar, bina uygulamaları için hak ediş olarak kabul edilir. Bu hesaplamaları yapan uzmanlar hak ediş mühendisleridir. Yerinde uygulamaların hesaplamaları ölçüm cihazları ve hesap makineleri kullanılarak planlanır.
Hakediş defteri nedir?
İki ödeme (ara ödeme – yapılan işe göre düzenlenen rapora istinaden yükleniciye yapılan ödeme) arasında yapılan imalatın ve türünün kaydedildiği, söz konusu imalatın ölçü hesaplarının yapıldığı defterdir.
Hakediş raporu kimler imzalar?
Hizmet işi ilerleme ödeme raporu, yüklenici ve denetim personeli tarafından imzalanır ve yetkili makam tarafından onaylanır.
Hakediş dilekçesi ne zaman verilir?
Sözleşmede veya Eklerinde aksi belirtilmediği takdirde, Yüklenicinin talebi üzerine her ayın ilk beş iş günü içinde geçici ilerleme raporları düzenlenir. Yüklenici talepte bulunmazsa, İdare tek taraflı olarak en fazla üç aylık bir süre içinde ara ödemeler yapabilir.
Kesin hakediş ne zaman yapılır?
Geçici kabulden sonra, sözleşmede belirtilen en az bir yıllık sürenin dolmasından sonra kesin kabul yapılır.
Hakediş özeti nedir?
Kapak Raporu oluşturulur. İlerleme Ödeme Özeti; İlerleme ödemelerinin üretim miktarları, fiyat farkı tutarı ve toplam ilerleme ödeme tutarı ilerleme ödeme bazında raporlanır. İnşaat işi için İlerleme Ödeme Özeti raporu oluşturulur.
Hakediş nasıl hesaplanır?
Tamamlanan İşlerin Listesi; Bu bölüm ilerleme ödeme tutarlarını görüntüler. Toplam tamamlanma tutarı, toplam yüzde ve sözleşme fiyatı çarpılarak ve yüze bölünerek hesaplanır. Şu şekilde hesaplanır: “Bu İlerleme Ödeme Üretim Tutarı = Toplam İlerleme Ödeme Üretim Tutarı – Önceki İlerleme Ödeme Üretim Tutarı”.
Hakediş ne zaman düzenlenir?
Yukarıdaki hüküm ve düzenlemelere göre; kağıt ve elektronik ortamda düzenlenecek ara ödemelere ilişkin fatura, ara ödeme tahakkukunu belgelendiren kabul raporunun düzenlendiği tarihten, yani ara ödeme raporunun onaylandığı tarihten itibaren yedi gün içinde düzenlenmelidir.
Hakediş süresi nedir?
Hak kazanma süresi uygulaması, bireysel emeklilik sistemine şirket katkı payı ile dahil olan çalışanların, belirli bir süre çalıştıktan sonra işverenleri tarafından kendileri adına ödenen katkı paylarına hak kazanmalarını kapsamaktadır.
Kanıtlayıcı belgeler nelerdir?
Delil belgeleri, kamu harcamalarının belirlenen usul ve politikalara uygun olarak yürütüldüğünü ve uygulandığını gösteren, atanmış kişiler veya komiteler tarafından hazırlanan ve onaylanan belgelerdir.
Hakediş yeşil defter nedir?
Yeşil Defter: İki ödeme (ara ödeme – yapılan işe göre düzenlenen rapora göre yükleniciye yapılan ödeme) arasındaki üretimi ve mahiyetini gösteren ve üretimin ölçü hesaplarının verildiği defterdir. Bu bölümde ara ödemeye dahil edilecek üretim miktarları belirtilir.
Hakediş raporu hangi hallerde düzenlenir?
İlerleme raporu: İhale veya doğrudan ihale yoluyla yapılan yapım ve hizmet alımlarında, sözleşme hükümlerine göre yerine getirilen yükümlülüklerin maliyetlerinin ödenmesi amacıyla ilerleme raporu düzenlenir.
Hakediş listesi ne demek?
Ara ödeme, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörde faaliyet gösteren gerçek ve tüzel kişilerin yapacakları yapım işleri, mal ve hizmet alımlarında tedarikçi sıfatıyla faaliyet gösteren yüklenici/yüklenici firmaya sözleşme kapsamında ödeme için fatura düzenlenmesine kadar düzenlenen belgelerin toplamıdır.