Araç vitese geçmiyorsa sorun nedir?
Dişli parçalarındaki mekanik hatalar, sabitleme dişlisinin ana nedenidir. Araç ekipmana gitmezse veya araç yoğun bir şekilde hizalanırsa, iletim arızası meydana gelir. Şanzıman alanının bakımı veya şanzıman kutusu kontrolü ile sorun kolayca anlaşılabilir.
Vites kutusu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
*Aracın hizalanması zordur, Gearsele’deki metalik sürtünme sesi, ekipman çeşitli deneylerde, dişli koridordan çıkmaz (bu ekipman bağlıdır); Debriyaj (kuplaj) tamamen ayrılamayabilir.
Şanzıman neden geçmez?
Debriyaj hidrosuna azaltılmış olabilir veya debriyaj hava olabilir. Dişli beyni ve elektrik motoru nem almış olabilir. Otomatik iletim kartı arızalı olabilir. Düzenli bakımda, şanzımanın durumunu öğrenebilir ve şanzımandaki parçaları daha uzun hale getirebilirsiniz.
Vites niye bozulur?
Debriyajın aşılması veya hidrolik sıvının düşük içeriği dişli kaymasını olumsuz tutabilir. Elektronik hatalar da yaygın bir sorundur. Özellikle otomatik şanzıman araçlarında, dişli vites kaymasını kontrol eden elektronik sistemlerde bir hata, dişlideki değişikliği etkileyebilir.
Vites dişlisi kırılırsa ne olur?
Ekipman cihazı kırıldığında, araç değiştirme işlemi sırasında şok emicileri ve sert geçişler meydana gelebilir. Şanzımandaki metal parçaların araca zarar vermesi de mümkündür. Kırık bir dişli parçaları, dişlinin diğer kısımlarına atlayabilir ve hasara neden olabilir.
Şanzıman yağı vites geçişlerini etkiler mi?
Dişli yağı azaldığında, dişlinin dövülmesi, dişliden gelen ses ve dişli değiştirmenin zorluğu gibi semptomlar görülüyor. O zaman dişli değişikliği değişemez. Sürüş güvenliği azalır.
Şanzıman bozulduğunu nasıl anlarız?
Araç hareket ederse, özellikle geçiş değiştiğinde, tıklamalardan, toplamlardan veya gürültüden duyulabiliyorsa şanzımanda bir sorun olabilir. Bu tür sesler, dişlilerin düzgün çalışmadığını veya şanzımanla ilgili başka bir mekanik sorun olduğunu göstermektedir.
Vites kutusu tamiri ne kadar?
Şanzıman onarımı maliyeti nedir? Cevap gerçekten hasarın ciddiyetine bağlıdır. Sadece ihtiyaç duyulan bir değişiklik ise, 750 ve 4000 arasındaki maliyetlere bakın. Bir yağ sızıntısını onarmak için 750-2500 ₺ ve manyetik cihazların kullanımı için 1500-4000 ₺ bekleyin.
Vites kilitlenmesi neden olur?
Dişli kontrol modülünün arızası: Dişli kontrol modülü, otomatik şanzımanın bir beyni olarak işlev görür ve arızası dişli değişim mekanizmasını etkileyebilir. Düşük Şanzıman Sıvı Seviyesi: Yetersiz Şanzıman Sıvı seviyeleri, dişli kutusunun uygun şekilde çalışmasını önleyebilir ve bir dişli kilidine yol açabilir.
Şanzıman ömrü kaç km?
Genellikle, otomatik şanzımanlar düzenli bakım ve uygun kullanım şartları altında 150.000 ila 250.000 kilometre arasında dayanabilir. Bu kez marka, model, motor gücü, sürüş alışkanlıkları, bakım geçmişi ve diğer faktörlerden etkilenebilir.
Vites sertleşmesi neden olur?
Dişli yağı dişliler arasındaki sürtünmeyi azaltır ve dişlileri kolaylaştırır. Dişli yağı azaltıldığında, dişliler arasındaki sürtünme artar ve dişliler sertleşir. Dişli yağı seviyesi Gearedipsticki ile kontrol edilebilir.
Şanzıman tamir edilmezse ne olur?
Sorunlar onarılmamışsa, şanzıman, şanzımanı aşırı ısının ve sürekli dişli hataları aşırı ısının.
Araba vitese geçmiyor sebebi nedir?
Kısmi yaş ve kanal olmayan basınç yastığının azaltılması veya tükenmesi dişlinin değişmesini sağlayabilir. Buna ek olarak, iletim yağı eksikliği, hidrolik sistemdeki sorunlar, Syncromech hataları ve ekipman sorunları herhangi bir başlangıç sorununa neden olamaz.
Kazada şanzıman zarar görür mü?
Aracınızla bir kaza geçirdiyseniz, şanzıman yüksek titreme nedeniyle hasar görebilir.
Vites kutusu bozuksa ne olur?
Ayrıca, aracın ikinci pazarındaki şanzıman değişti. Bu nedenle, çete ile ilgili arızalar nelerdir? Dişli hataları beş farklı başlık altında işlenir. Aracın hizalanması zordur, koridordan sesler, dişli, katmanlar veya dişlilerden gelemez.